Prodeca Generalitat de Catalunya

PROWINE SAO PAULO
Sao Paulo, 20 al 22 d'octubre de 2020

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, organitza la representació agrupada d'empreses a la fira ProWine Sao Paulo 2020 que se celebrarà a Sao Paulo, Brasil, del 20 al 22 d'octubre.

DADES DE LA FIRA I DEL MERCAT

ProWine Sao Paulo, organitzada per Messe Düsseldorf, és una de les plataformes de contacte comercial més importants per al sector agroalimentari a Amèrica Llatina.

Més de 350 marques representades per part de 15 països participants.

Perfil dels visitants

Aquest certamen s'adreça exclusivament als professionals del sector del vi i espirituosos. La tipologia de visitants - uns 4.000 - inclou importadors de vi i licors, distribuïdors, majoristes, importadors, minoristes, agents, inversors, sumillers, barmans, responsables de F&B, cuiners, línies aèries, creuers, ferrocarrils, horeca, resorts, hipermercats, supermercats, botigues de conveniència, càtering institucional i associacions comercials.

Majoritàriament, els assistents a aquesta fira provenen de tots els estats del Brasil, així com de Colòmbia, Perú, Mèxic i Panamà.

Dades del mercat

Brasil és el consumidor de vi més gran d'Amèrica Llatina (aproximadament 450Ml el 2019).

Més de 50% del vi importat a Amèrica Llatina es consumeix en aquest país.

São Paulo és el centre financer de la regió i el principal centre de negocis de vins.

De 2010 a 2018, segons Wine Intelligence, hi va haver un increment significatiu de consumidors de vi al Brasil.

El consumidor brasiler es caracteritza per ser més obert a novetats comparat amb altres mercats d'Amèrica Llatina.

Brasil té el major percentatge del mercat en la compra de vins online de compradors regulars en els últims 6 mesos.

Us facilitem dos estudis del mercat de vins a Brasil sobre l'evolució d'aquest mercat, on destaca l'augment del 7% de les vendes de vi durant el primer semestre 2020, en ple període de pandèmia:

https://idealbi.com.br/primeiro-semestre-fecha-com-alta-na-importacao/ (portuguès)

https://prowinesaopaulo.com/en/2020/07/13/the-resilience-of-the-brazilian-wine-market-in-the-face-of-the-pandemic/ (anglès)

FUNCIONAMENT I FORMAT DE PARTICIPACIÓ

Atesa la situació de pandèmia mundial provocada per la COVID-19, PRODECA, a instàncies de l'organització de la fira, planteja una participació "a distància" dels cellers catalans en aquesta fira internacional per evitar que, les que no ho desitgin, no s'hagin de desplaçar

El format que es planteja és posar en contacte sumillers qualificats locals (nivell WSET 2 o similar) amb els cellers catalans participants perquè siguin els representants presencials del celler durant la fira. 

La presència directa dels cellers catalans que no es desplacin, per tant, se suplirà enviant els vins des de Catalunya als sumillers que, a banda del producte, rebran la formació necessària per part dels cellers catalans abans de la celebració de la fira i seran qui representaran els cellers durant la fira i ocuparan els estands corresponents.

La participació dels cellers representats a la fira serà en un espai obert/compartit entre 4 cellers catalans amb un grafisme potent, on hi haurà els productes representats. Cada celler tindrà el seu mostrador (gestionat pel seu sumiller local) i taula amb 2 cadires, per reunions. També hi haurà espai per dipòsit de producte i se'ls subministrarà servei de copes.

En paral·lel, fira proposa agendar reunions virtuals entre els cellers catalans i els potencials clients més importants assistents a la fira.

L'empresa estarà inclosa en el catàleg de fira.

En el supòsit que la fira s'acabés ajornant o cancel·lant un cop enviades les mostres a Brasil, l'organització firal preveu l'organització de petits esdeveniments en restaurants de São Paulo on es promocionarien els vins. Els convidats a aquests esdeveniments serien un públic qualificat amb capacitat de compra i decisió: compradors de gran distribució, retail, supermercats i periodistes. Finalment, els mateixos summillers previstos per la fira estarien disponibles en aquests esdeveniments alternatius.

El personal de Prodeca destinat a l'organització de l'estand donarà suport als expositors abans i durant la celebració de la fira. 

COST I CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

El cost d'un espai és de 900€+21% IVA menys una aportació de 500€+21% IVA que fa Prodeca per cobrir part de les despeses de transport de mostres d'exposició per aquesta fira.

Per tant, el cost final de participació és de 
400€+21% IVA per celler.

Les empreses interessades en participar-hi hauran d'omplir el formulari d'inscripció i remetre'l a Prodeca juntament amb el pagament o el comprovant de pagament dels drets d'inscripció.

Seran admeses les empreses que compleixin amb el següent:

1. Empreses productores de vins emparats amb alguna denominació d'origen del vi o cava

2. Empreses catalanes elaboradores de vi, productes vinícoles i espirituosos

No s'admetran productes vinícoles emparats per alguna denominació d'origen no catalana. Tampoc no s'admetran empreses dedicades exclusivament al comerç de vins llevat que representin una empresa elaboradora: en aquest últim cas, el nom que constarà com a expositor serà el de l'empresa elaboradora.

S'acceptaran inscripcions d'empreses fins arribar al límit d'espai contractat en aquesta fira. El criteri d'acceptació d'empreses serà el general de Prodeca: per ordre d'arribada d'inscripcions.

Es realitzarà un sorteig per a assignar la ubicació de les empreses expositores en l'estand.

Per tal que l'actuació pugui realitzar-se es necessita un mínim de 4 empreses inscrites. En cas que no s'arribés a aquesta quantitat en la data límit establerta, es retornarien els imports satisfets.

TERMINI D'ADMISSIÓ DE SOL·LICITUDS I PAGAMENTS

Data límit d'admissió de sol·licituds: 5 d'agost de 2020.

A finals d'agost l'organització comunicarà si la fira se celebra, s'ajorna o es cancel·la.

Drets d'inscripció: 400€ + 21% IVA

L'empresa es considerarà admesa una vegada hagi enviat la sol·licitud de participació, dintre del termini indicat, i hagi abonat els drets d'inscripció. 

Si l'empresa renuncia a la seva participació perdrà el 100% del que hagi abonat. L'organització es reserva el dret de valorar les raons presentades per l'empresa per a anul·lar-ne la participació i retornar un percentatge de l'import abonat.

Prodeca es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons criteris establerts en l'apartat anterior.

TRANSPORT DE LES MOSTRES

Prodeca no es fa càrrec del transport de les mostres d'exposició...

Per ajudar a les empreses que necessiten fer transport de les mostres, s'aplicarà una reducció en el cost de participació de 500€ per empresa amb la finalitat d'ajudar a cobrir part de les despeses de transport (no hi podran optar les empreses que no necessitin transport).

L'empresa expositora pot contractar els serveis de l'empresa de transport que prefereixi, però els cellers participants s'hauran de posar d'acord en fer un únic enviament conjunt. Prodeca farà de mitjancera per tal de poder fer la coordinació entre empreses expositores i la de transport.

Hem fet una primera consulta i, donades les dates, l'enviament de mostres el transport haurà de ser per aeri (el marítim hauria de sortir a mitjans d'agost).

També hem fet un càlcul de costos amb la base de que cada celler porti un màxim de 10 caixes de 6 ampolles (un total de 60 ampolles) i, aproximadament, el transport pot representar uns 1.500€/empresa, que l'empresa transportista facturarà directament a l'expositora.

Més endavant, Prodeca enviarà un comunicat amb indicació de les normatives i dates màximes en la que el producte haurà d'enviar-se. També us ajudarà a fer el contacte amb transitaris que us puguin fer el servei.

PERSONES DE CONTACTE

Per a inscripció i/o qualsevol qüestió o aclariment respecte de la participació en aquesta fira, us podeu adreçar a:


Núria Hernández
nhernandezmurillo@gencat.cat

Montserrat Costafreda
mcostafreda@gencat.cat

Les seves dades de contacte podrán ser comunicades a les entitats organitzadores de les fires i esdeveniments amb la finalitat de gestionar aquest Servei