Prodeca Generalitat de Catalunya

CATALAN FOODS TAIWAN CLUB
Taiwan, maig a octubre de 2018

Prodeca, empresa pública del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, ha arribat a un acord amb la grup de restauració Wowprime de Taiwan per a portar a terme una promoció continuada de productes en els establiments de les seves marques Chamonix i Wang Steak.

La promoció consisteix en la incorporació d'un menú sota el lema Catalonia the land of Barcelona en l'oferta d'aquestes dues marques, elaborats amb productes comercialitzats per empreses catalanes, tant en l'apartat alimentari com en el de begudes, i la possibilitat d'adquirir productes en un córner de venda.

La promoció s'iniciarà el 14 de maig de 2018, i naix amb la voluntat de mantenir-se en el temps.

Els objectius d'aquesta actuació són:

  1. Incrementar el coneixement i el valor percebut dels productes que es comercialitzen a Taiwan
  2. Incrementar l'oferta de productes catalans en el mercat de Taiwan

EL GRUP WOWPRIME

WOWPRIME (www.wowprime.com) és un dels principals grups de restauració a Taiwan, amb presència també a Xina continental, Tailàndia i Singapur. Té en total 16.514 treballadors.

MARQUES I ESTABLIMENTS WOWPRIME

  1. 17 marques
  2. 418 restaurants
  3. 266 restaurants a Taiwan
  4. 150 restaurants a Xina
  5. 2 franquícies, una a Tailàndia, i una altra a Singapur
Presenta una política d'expansió molt agressiva, que l'ha portat a esdevenir un dels grups de restauració de referència al país, amb antenes en altres països de l'entorn.

Marques on es portarà a terme la promoció TAIWAN TASTA CATALUNYA

  1. Wang Steak (王品牛排) Cadena insígnia del grup. Fundada el 1993, és la cadena de carns més reconeguda de Taiwan.
    Nombre d'establiments a Taiwan: 13.
    El menú més habitual i bàsic que presenten se situa en 1.350 iuans.
    El perfil de client d'aquesta marca és un professional de coll blanc, entre 30 i 39 anys, sense fills, sensible a les tendències i amb capacitat de compra.
  2. Chamonix (夏慕尼) Fundada el 2005.
    Nombre d'establiments a Taiwan: 13
    Es va crear com a restaurant de fusió entre la cuina francesa i el teppanyaki japonès, i ha evolucionat cap a l'objectiu d'aproximar al públic de Taiwan aliments i ingredients d'altres països, amb la incorporació d'informació sobre els plats i els ingredients que els mateixos cambrers faciliten als consumidors.
    Se situa en el segment mig-alt de preus. El preu del menú més popular és de 1.030 iuans (29-35€; cal tenir en compte que a Taiwan es pot menjar per 5-6€). La seva aposta és per progressar cap al segment alt de preu.

PLANIFICACIÓ DE L'ACTUACIÓ

Catalan Foods Taiwan Club es desenvoluparà en diferents fases:

  1. PRIMERA FASE. FEBRER:
    Inscripció d'empreses en el Taiwan Club.
    Elaboració de la proposta de menú per part d'un cuiner català amb estrella.
    Presentació als caps de cuina dels establiments Wowprime seleccionats per a la promoció.
  2. SEGONA FASE. ABRIL:
    Estada de 2 cuiners de Wowprime a Catalunya per a formació i coneixement sobre la cultura gastronòmica, el producte i el menú Catalonia, the land of Barcelona.
    Presentació del menú Catalonia the land of Barcelona a l'espai Catalonia Food&Gastronomy Hub a la fira Alimentaria de Barcelona.
    Estada a Barcelona, en el marc de la fira Alimentaria, dels caps de compra dels establiments Chamonix i Wang Steak, del Grup Wowprime. Agenda de reunions amb les empreses del Taiwan Club.
    Establiment de les condicions del programa d'incentius als consumidors perquè adquireixin productes i menús Catalonia the land of Barcelona en els establiments on es porta a terme la promoció. 
  3. TERCERA FASE. MAIG:
    Presentació del menú Catalonia the land of Barcelona a Taiwan, amb la participació del cuiner català amb estrella, autor del menú.
  4. QUARTA FASE. MAIG - OCTUBRE:
    Desplegament del programa d'incentius als consumidor per a promoure el consum del menú Catalonia the land of Barcelona.
  5. AVALUACIÓ. OCTUBRE
    Avaluació de la campanya i ajustaments. Posada en marxa del menú de la temporada següent.

CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

Les empreses interessades a participar a la promoció CATALAN FOODS TAIWAN CLUB hauran de disposar de certificació per a exportar a Taiwan, i, preferentment, disposar d'importador.

Prodeca es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons criteris d'adequació sectorial i idoneïtat del producte per al mercat.

En cas de demanda superior a la capacitat de retorn per part d'un sector, es limitarà el nombre d'empreses incloses per tal de no produir-ne una sobreoferta.

COST DE PARTICIPACIÓ

Les empreses interessades a ser membres del Catalan Foods Taiwan Club hauran d'omplir el formulari d'inscripció abans de l'1 de març de 2018, i abonar els drets corresponents.

Les empreses inscrites hauran d'abonar 600€ + IVA per a participar en les rondes de reunions amb els caps de compra de Wowprime durant la fira Alimentaria de Barcelona 2018.

Després de les reunions amb Wowprime, i en cas d'estar les parts interessades a participar en la promoció, les empreses hauran d'abonar l'import de 2.000€ + IVA en concepte de participació en el Catalan Foods Taiwan Club.

Els imports satisfets en concepte de participació en el Catalan Foods Taiwan Club es destinaran a cobrir les despeses de promoció i coneixement dels productes inclosos en l'oferta en els establiments on es portarà a terme el menú Catalonia the land of Barcelona.

AVANTATGES PER A LES EMPRESES PARTICIPANTS

Una vegada omplert el formulari d'inscripció i abonats els imports corresponents, les empreses accediran als següents drets:

  1. Inclusió dels productes en almenys una de les activitats promocionals previstes als establiments Wowprime:
    - menú
    - carta
    - catàleg de productes a la venda
    La inclusió dels productes en aquestes promocions està condicionada a la idoneïtat segons els plats confeccionats pels cuiners amb estrella.
  2. Inclusió dels productes i l'empresa en les actuacions de fidelització i promoció de l'oferta:
    - Sorteig de lots de productes entre els consumidors
    - Informació a les xarxes socials creades específicament per als clients Wowprime: receptes de cuina, fitxes de producte.
    - Inclusió en un catàleg de productes catalans a la venda que es facilitarà als clients de Wowprime
    - Participació activa en el disseny de les estratègies de màrqueting i promoció que es proposin a Wowprime

EL MERCAT DE TAIWAN

Taiwan, amb poc més de 36 mil km2, concentra una població de 23,55 milions d'habitants. El PPP per càpita és de 48,095 USD, que el situa en el lloc 19è en el món (Espanya se situa en el lloc 34è, i Xina en el 79è).

Ocupa la tercera plaça entre les 50 economies amb millor clima per als negocis, i és la cinquena potència mundial en reserves de divises estrangeres.

Disposa d'una economia capitalista dinàmica, amb una disminució gradual del control de les inversions i el comerç internacional per part de les autoritats. Les exportacions representen 2/3 del PIB. A llarg termini, el país haurà d'afrontar l'envelliment de la població i la baixa taxa de natalitat.

La classe mitjana taiwanesa té un paper important en el consum d'aliments i begudes locals i importats. Amb un poder adquisitiu estable, dediquen un percentatge fix de la renda a l'alimentació, i no mostra variacions en l'última dècada.

Taiwán es un mercat madur, molt competitiu i molt segmentat. Tot i l'interès pels productes nous, a l'hora d'introduir-los cal tenir en compte la forta competència de països com França, Austràlia, Estats Units o Xile.

MÉS INFORMACIÓ

Per a més informació sobre aquesta actuació, us podeu adreçar a:

Susanna Barquín
sbarquin@gencat.cat

Gemma Moliner
gmoliner@gencat.cat

Tel. 93 552 48 20


Barcelona, 5 de febrer de 2018

Les seves dades de contacte podrán ser comunicades a les entitats organitzadores de les fires i esdeveniments amb la finalitat de gestionar aquest Servei