Japó és la segona economia d'Àsia, la tercera economia mundial i el cinquè mercat en consum agroalimentari del món.
Es tracta d'un mercat molt exigent amb una població de 127 milions d'habitants i amb un dels poders adquisitius més alts del món, amb lleialtat per part del comprador i molt puntual en el pagaments.
El mercat d'aliments, begudes i food-service del Japó ha representa uns ingressos de més de 349.000 milions d'euros l'any, representant el 5,37% en valor del consum mundial d'aliments i begudes.
Ens trobem amb un mercat que importa més del 60% dels aliments que es consumeixen al país i que per a Catalunya representa el 7è mercat d'exportació d'aliments i begudes.
Donada l'extrema dependència de la importació d'aliments es mostra com la plataforma idònia per a la penetració, tant en el mercat nipó, com en l'asiàtic en general.
Els productes alimentaris estrella per a aquest mercat son: el pa i els cereals, la confiteria, els productes lactis, els gourmet, els ecològics, els dietètics, els ous i l'aviram, els congelats, les fruites i vegetals, les espècies i herbes aromàtiques, els ingredients, la carn i els productes carnis, els olis, les conserves de peix i marisc, els condiments i els plats preparats.
Pel que fa al mercat de les begudes la demanda se centra en: la cervesa, el vi, els licors, el cafè i el té, els sucs de fruites, l'aigua mineral i les begudes refrescants.
Els consumidors japonesos són cada vegada més sofisticats i mostren gran curiositat que mostren en provar nous productes i gracies a la percepció de qualitat que tenen dels aliments i begudes importats d'Europa, obren excellents oportunitats de negoci per als nostres productes agroalimentaris en aquest mercat.
A més, el consumidor dona molta importància al packaging i la presentació del producte i tendeix a buscar productes sans, ecològics o que tinguin la correcta traçabilitat, el que posiciona novament els productes europeus en una posició molt avantatjada enfront dels productes d'altres regions.